top of page
Vyhledat

Craft Design House aneb jak se fotí ve Skotsku

Aktualizováno: 11. 11. 2018

Občas, když si člověk něco plánuje, dopadne všechno ještě mnohem lépe – může třeba strávit parádní půlrok ve Skotsku a pracovat tam s báječnými lidmi na skvělých projektech (ne, opravdu to s těmi superlativy nepřeháním). Ale hezky postupně…


Z fotek, které jsem před rokem přidávala na facebookovou stránku se dalo lehce vyčíst, že jsem místo svého pobytu dočasně přesunula do skotského Edinburghu. Proč a jak jsem se tam vlastně dostala? Když se pro mě focení začalo stávat něčím víc než jen koníčkem, hledala jsem možnosti, jak se posouvat dál. A narazila jsem na program Erasmus for Young Entrepreneurs, jehož cílem je propojovat ostřílené a začínající podnikatele, pomáhat jim sdílet zkušenosti a nápady a podporovat tak menší firmy napříč Evropou. Po vypořádání se se všemi úvodními formalitami jsem v oficiální databázi začala hledat toho „pravého“ fotografa, u kterého bych mohla načerpat inspiraci a přiučit se něco víc z praxe. Osud tomu ale chtěl jinak, a tak jsem místo toho narazila na úžasnou (a čistě dámskou) společnost Craft Design House, kde jsem se fotografem na plný úvazek stala sama. No, znáte to rčení o hození do vody a plavání.


Od příletu šlo všechno ráz na ráz – rychle se zorientovat v nové zemi i firmě a pak už následovalo focení všeho, co bylo zrovna třeba. A i když jsme témat k hovoru (ať už v pracovní nebo osobní rovině) našly víc než dost, na většinu otázek týkajících se fotek jsem dostala stejnou odpověď: „You’re the photographer…“ Tak jsem prostě byla fotografem pro Craft Design House. A když vám a vaší práci někdo věří, nechcete jeho důvěru zklamat. Takže jsem fotila, hltala články i videa týkající se různých fotografických žánrů, bavila se na téma focení se všemi v dosahu, zase fotila a posouvala se dál. Příležitostí bylo víc než dost.


Abyste si mohli udělat obrázek sami, vyměním na chvíli slova za fotky, které v Edinburghu vznikly – například portréty lidí, kteří v nebo s Craft Design House pracují:


Produktové portréty nádherných výrobků skotských designerů a řemeslníků:


A fotky talentovaných umělců ve svých studiích:


Reportážní obrázky z akcí, událostí a sešlostí:


V neposlední řadě i fotky architektury, která je se skotským designem úzce propojena:


Je to super pocit, když víte, že jste svou prací podíleli na tom, aby se úžasní lidé mohli přiblížit ke splnění svých cílů. A jejich ocenění dokáže opravdu hřát u srdce. Tak na závěr jen krátký odstavec, který po skončení programu napsala majitelka společnosti Craft Design House, Gillian Scott (ti z vás, kteří neumí anglicky musí doufat, že ho překladač moc nezkomolí):


“Barbora has been an enormous asset to our company from her first day with us. Barbora’s work is exceptional and even with our different languages, Barbora understands the brief almost instinctively. A gifted photographer we had to hit the ground running, photographing portraits of our designers, their work, buildings, details of crafts, exhibitions. You name it, Barbora was able to deliver on every level. We continue to work with Barbora and have a photo shoot planned early in 2018.”

bottom of page